DarkKnight

درباره شواليه تاريكي
شواليه تاريك با وجود زمان دو ساعت و نيمه خود خيلي سريع تر از آن است كه با يك بار ديدن بتوان آن را جذب كرد. تنها بعد از پايان فيلم است كه مي‌شود نفس راحتي كشيد و كمي فكر كرد كه قهرمان كيست؟ شاسد تفاوت بت‌من‌ها  يا حداقل بت‌من‌هاي نولان با ديگر ابرقدرت‌ها در همين باشد كه در كنار استفاده كامل المان‌هاي سينماي بازار سعي كرده است چالش‌هاي بشري و اجتماعي همانند انتخاب و خوبي را نيز وارد كنش‌هاي داستاني كند. از اين رو بت‌من هم مي‌تواند مبتذل باشد و هم متعالي و نقدهاي منفي چيزي از ارزش‌هاي نمي‌كاهد بلكه امتيازي است كه نشان مي‌دهد بيينده نمي‌تواند در برابر اين فيلم بدون موضع باشد.
كريستف نولان از محدود كارگردان‌هايي است كه تا كنون فيلم متوسط در كارنامه خود ندارد. شايد ويژگي اصلي تمام كارهاي او تعهد به روايت است از مونتو (حافظه) گرفته كه داستان را به فرمي غريب و ديرياب عرضه مي‌كند. تا شواليه تاريك كه يك داستان قهرماني را آنچنان با خرده روايت‌هاي داستاني و فلسفي همراه مي‌كند كه فرصت نفس كشيدن را از بيننده مي‌گيرد.
جوكر شخصيتي فراموش نشدني است. او كنترل پست مدرن را به چالش مي‌كشد و عنصر انگيزه را دست‌كاري مي‌كند. جوكر ممكن است از ذهن كمتر ببينده‌اي خارج شود به عنوان اوج يك ضد قهرمان كه در ناخودآگاه ما را به همدلي و همذات‌پنداري مي‌كشاند.
بسيار مي‌شود از شواليه تاريك گفت. اما من هم در تاريكي هستم به آن كه شواليه باشم.

2 دیدگاه

دسته فیلم

2 پاسخ به “DarkKnight

  1. مریم کامیاب

    سلام… من همچنان منتظر ایمیلتونم

  2. شوالیه تاریکی آخر عشقه—جوکر بینظیره و بتمن غریبانه—من پنج بار دیدم اما منتظر دو نسخه ای هستم که ماه دسامبر میاد به بازار امیدوارم صحنه هایی که در این نسخه معمولی وجود نداشت –در نسخه اصلی باشه—موفق باشی—

پاسخی بگذارید

