سراب خیانت

لطفا چشمها را بشوييد و با نگاه مثبت به نيكوكاران منطقه ، سعي در پاس‌داشت و حفظ حرمت حريم افراد داشته باشيد تا ناخواسته در سراب توهم و تفرقه و خيانت گام نزنيد.
هيات مديره موسسه آبشار انديشه

این بخش پایانی جوابیه موسسه آبشار اندیشه گراش به مقاله‌ای است که درباره جریان‌شناسی گروه‌های اجتماعی در گراش نوشته‌ بودم، خیلی حالم را گرفت. نه از این رو جواب آن‌ها دیدگاهم را به هم ریخته باشد و یا این که چیزی که نوشته‌اند برایم مهم باشد و یا این که نسبت خیانت و تفرقه افکنی نسبتی جدید باشد اما

1. فکر می‌کنم هنوز این ادبیات، ادبیات چپ است. کسانی که سال‌ها کار سیاسی کرده‌اند و در نقش معلم به بسیاری از همنسلان درس داده‌اند. آیا نمی‌دانند خیانت چه اتهام سنگینی است؟

2. در میان همه آن گروه‌ها، موسسه‌ای که فرهنگی است و به قاعده باید روامدارتر باشد از بقیه واکنش تندتر و بارزتری داشت. هر چند خوشحالم که جوابیه خود را نوشته‌اند و فرستاده‌اند.

همچنان فکر می‌کنم که جوابیه در تایید نوشته من است که گفته بودم گروهی که اکنون در آبشار اندیشه فعال هستند از سیاست کنار گرفته و به دنبال کار فرهنگی هستند. احترامی که برای آنان و بزرگان شهرم دارم هیچ خدشه‌ای نگرفته است و آن نوشته را هم اگر دوباره بخوانید سرشار از احترام است بی آن که به ضعف‌ها بپردازم. اگر می‌خواستم که جوابی به این جوابیه بدهم که نخواهم داد می‌نوشتم: «جوانی خود را به یاد بیاورید.»

پانوشت: این یادداشت حدود 15 روز یش نوشته شد بود. اما به حای آن «یک چیزی شده» قرار گرفت و حالا منتشر شده است. به هیچ تغییری و پاسخی و با همان احترامی که بود.

4 comments

  1. سلام محمد. تو که انتظار اين چيزها را فکر کنم داشتي. پس غصه نخور. روزي همه محتاج قلم مان خواهند شد.

پاسخی بگذارید

