سکشوالیته یک بحران اقتصادی

هر چقدر هم فاجعه، فاجعه باشد دلیل نمی‌شود که مردم به آن نخندند. نمی‌شود جلوی خندن ملت را گرفت. به ویژه که آن‌ها دارند به خودشان می‌خندند. چند روز از کلاه‌برداری در گراش نگذشته بود که فایل‌های صوتی و تصویری پرسه آن منتشر شد و دست و به دست شد و بعد هم موج اس‌ام‌اس‌ها رسید. در پیگیری اخبار این بحران بخشی غیر رسمی هم شنیدن این حکایات و قاضایا بود. وقتی به دیدن حسنی در مجلس رفته بودیم. پرسیدم آیا این اس‌ام‌اس‌ها به دست خودت هم می‌رسد. گفت: فکر کنم اول برای خود من می‌فرستند و مجموعه‌ از آن را در موبایل‌اش نشان‌مان داد.

اگر در مثل‌ها و متل‌ها عامیانه نیز نگاه کنید آن اخلاق‌گرایی طنز مکتوب در آن وجود ندارد و آزادتر هستند به خصوص جنبه‌های جــنسی در آن‌ها پررنگ است. خیلی وقت‌ها افراد شسته و رفته از این گلایه می‌کنند که این چه فرهنگی است که ما داریم که همه ضرب‌المثل‌ها به پایین‌تنه آدم‌ها ربط دارد؟ اما شاید این طوری تاثیر مثل‌ها بیشتر بوده و دلایل دیگر که جای بحث دارد. در این مورد اخیر هم کم این گونه طنزها و فکاهه‌ها ساخته نشد که نمونه‌هایش شاید دیده باشید. اما دو نمونه که سکشوالیته دارد و کمتر شنیده‌اید.

در مصاحبه با یکی از مال‌باختگان بحث به نقش روحانیون در پیش و بعد از قضایا افتاد. می‌گفت بعد از لو رفتن کلاهبرداری برای نماز به مسجد رفته بودم. پیش‌نماز مسجد من را که دید گفت آقای فلانی شما هم آلوده شده‌اید؟ گفتم: «نه حاج ٱقا من خوشبختانه از کاندوم استفاده کرده بودم.»

در یک مصاحبه دیگر یکی از سرشاخه درد دل می‌کرد که وضع بدی شده است و حیثت مردم زیر سوال است. می‌گفت: «مثل قوم لوط شده است هر کس به هرکس می‌رسد می‌پرسد تو هم دادی؟»

۱ دیدگاه

دسته وبلاگی‌ها, گراش

1 پاسخ به “سکشوالیته یک بحران اقتصادی

  1. gah dar omge dard va hadese tanze zarifi vozood dard. shayad yeki az dalayelash in ast ke dar in mavage halate hamishegi ke be an addat darim mishekanad

پاسخی بگذارید

