نامزدی انسان تاریخی در پریود هوای آتلانتیس

خدمت‌تان عارضم. آدم هر چقدر هم روشنفکر باشد یا روشنفکر بازی بکند. هیچی در عالم مزه خبرهای عروسی و نامزدی و اخبار زرد و روم به دیوار خاله زنک بازی را نمی‌دهد. اصلاً زندگی و وبلاگ‌نویسی یعنی این‌ها

خلاصه خبر این که دختر خوب و نجیب سرکار خانم کامیاب با آدم دوست‌داشتنی به نام حامد زارع ریخته‌اند روی هم و هم‌خانه‌ای حامد، جناب حق‌پرست هم قضیه را وبلاگی کرده است و من تا خبر را در گودر خواندم بسیاری مسائل فلسفی و جناحی برایم مکشوف شد. (این مکشوف شما را به یاد مکتوب و سایت مهاجرانی و همسر نیاندازد) چند وقتی بود که بازار نامزدی خوابیده بود چون دوستان قابل نامزدی ما ته کشیده است و فقط شاید بشود برای محمود غفوری دست بالا زد. این خبر در هوای بی عاشقی این روزها نسیم تازه‌ای بود.

اما اینجانب با این زوج تازه یک خرده حساب هم دارم که نقد من را دستمایه چه کارها که نکرده‌اند! البته بنده از عمق زمانی و مکانی ارتباط‌شان بی‌خبرم ولی همان حدود یک سال قبل در شب شعر آفتاب خانم کمیاب (هه قافیه داره) شعری خواند که از قضا شعر برگزیده هم شد. شعر در انجمن گراش نقد شد و من ماحصل آن را نوشتم و در هیمه منتشر شد. و ناآگاهانه «شکست انسان تاریخی» شد عنوان این نقد

اما

حامدخان که هنوز فرصت آشنایی چندانی دست نداده بود بر نقد تاختند که شکست یعنی چه؟ انسان تاریخی دیگر چه خری است؟ و خلاصه

اکنون پرده از دیدگان برافتاد که این‌ها همه مغازله‌ای بوده است و ما ابزاری در آن. هر چند بر این ابزاریت و شییت گلایه‌ای نیست و چه خوش باشد که آدمی پلی باشد که عاشقان بر آن قدم نهند و به اتوپیای خویش روند. غرض از تحریر همه این‌ها عرض تبریکی بود و این حرف‌ها

3 دیدگاه

دسته وبلاگی‌ها, شخم زدن خاطرات

3 پاسخ به “نامزدی انسان تاریخی در پریود هوای آتلانتیس

  1. مصطفی کارگر

    سلام محمد. پيشنهاد شما براي غزلم را اجرا كردم. ممنون.
    ما هم بهشون تبريك ميگيم.

  2. حسن

    چرت و پرت هم خيلي مي نويسي. حتما خودت مجردي و …. آخي!!!

  3. من امروز (يا ديروز) به سرم زده بود كه بيام واست كامنت بذارم كه بعنوان پيشنهاد يه سري مسائل فلسفي و روانشناسي و اجتماعي بنويسي. چون من اين چيزا رو خيلي دوست دارم!!
    و تو هم يه يادي از من كردي.
    فك كنم اين تله‌پاتي يا هر چي ميگن راسته! چون تو اسم منو آوردي منم بهت جذب شدم و وبلاگتو ديدم!
    يوها !

پاسخی بگذارید

