بودریار و ایران باستان

فردا برای درس نظریه‌های انتقادی ارائه دارم و موضوع من هم بودریار است. خلاصه دردسری است بودریار خواندن. همسر گرانقدر علاقه‌مند به همدلی است.

همسر: بودیار که چیزی نیست من امتحان زبان تخصصی دارم. اصلاً بودریار چه گفته؟

من: خیلی چیزها از جمله این که جنگ اول خلیج فارس اتفاق نیافتاده است.

همسر : خوب جنگ خلیج فارس اتفاق نیافتاده است.

من: چرا؟

همسر: چون من خبر ندارم.

همسر ( با اعتماد به نفس فراوان)‌: من تفکرم خیلی شبیه به بودریار است.

من (با نگاه استفهام آمیز): نه بیشتر تفکر تو به زن باباجی (پدربزرگ) من نزدیک است.

 

اما این زن باباجی یک شخصیت خارق‌العاده است ترکیب شگفت‌انگیزی از محله پاقلعه لار با محله پاقلعه گراش. یکبار با ایشان و عموی ناتنی و پسر عمه رفته بودیم تخت جمشید. دیدیم زن باباجی دارد به ستون‌های تخت جمشید چپ چپ نگاه می‌کند. آخر سر طاقت‌اش سر آمد و پرسید : «اینجا را تازه ساخته‌اند؟»

از ما هم اصرار که این چه حرفی است. اینجا کمینه 2500 سال سابقه دارد و این جور حرف‌ها

زن باباجی: «نه اینجا را تازه ساخته‌اند. من که تا حالا ندیده‌ام.»

خوب این هم از ارتباط بین بودریار و تخت جمشید و ایران باستان برای سرچ کاران عزیز چند لغت قلمبه دیگر هم آخر پست می‌گذاریم:

وانمایی، آبژه، ایران باستان، تخت جمشید، بی‌بی‌تقلبی، زن بابا،‌ بودریار، فوکوی کچل، عکس فوکو با مو، بودریار، بوردیار، فیلم ماتریکس، مصاحبه، گفتمان، فرامدرنیته، پست مدرن، اولترا آنتلکتول،حقیقت متکثر و این جور حرف‌ها، راستی من هنوز دارم می‌خندم.

3 comments

  1. اگر خانواده این بودریار هم تو کویت مشغول به کار بودند همچین غلطی نمیکرد. تازه کتاب صد و یک مسئله فلسفی رو میخونم به نظرم نظریه های فلسفی یه مشت حرفای منطقیه تو یه قالب کاملا غیر منطقی.

  2. من به گفته های زن باباجی شما (زن خال ممد)ایمان دارم و مطمئن ام آن ستونها را تازه ساخته اند چون من هم آنها را تا حالا ندیدم.شما چرا فکر میکنید دیگران دروغ گو هستند؟ راستی مگه شما 2500 سال پیش بودید که این حرفها را میزنید.اصلا من اعتراض دارم و از شما به جرم نفی عصمت!, نشر اکاذیب و اقدام علیه امنیت ملی و نظام شکایت میکنم.شما منافی آزادی عقیده و نظر میباشید مگر نشنیدید که جدیدا یک نف پیدا شده گفته آزادی مانند باد هواست که اگر نباشد چنین است و چنان .
    حال این جمشید که شما رفتید پایه های تختشو شکستین کی هس؟ اگه آدم بزرگی بوده کاری هم برای اسلام کرده ؟مثلا سرخپوستهای آمریکایی رو شیعه کرده یا نه ؟ اگه جوابتون نه هست که اصلا حرفش هم نزنید چون به درد لای جرز هم نمیخوره همون بهتر که نبوده باشه.

پاسخی بگذارید

