استفتا

توی دانشگاه جرات ندارم با همکلاسی‌هایم محمود فروزبخش و پیام کائنی بروم نماز جماعت. این نامردها منتظر هستند که من نماز را ببندم و بیایند پشت سرم حمد و سوره را دودر کنند. مثل این بچه‌های دانشکده از جمله خودم که نوت‌بوک به دست دنبال یک ذره اینترنت وایرلس می‌گردیم. این‌ها هم همان‌طور وضو گرفته دنبال آدم می‌کنند تا نماز جماعت بخوانند.

حالا سوال شرعی این است که آیا اقدای ماموم در نماز بدون رضایت امام مجاز است یا نه؟ لطفاً علما اعلام استنتاج و فضل بفرمایند.

تا این که به مناسبت شب‌های قدر توی فکر نماز هستیم این تامل هستی‌شناسانه‌ی من را هم داشته باشید:

گاهی وقت‌ها فکر می‌کنم نماز خواندن یک کلک خداوند است برای این که ما تمرکز کنیم و فکر کنیم. توجه کرده‌اید که در نماز چقدر فکرهای متفاوت می‌کنیم و خلاقیت شکوفا می‌شود. گذشته از آنچه می‌خوانیم و ذکرها انگار خدا خواسته فرصت فکر کردن به ما بدهد. از خدا بعید نیست چون خودش گفته والله خیرالماکرین

6 دیدگاه

دسته وبلاگی‌ها

6 پاسخ به “استفتا

  1. آذین

    گاهی وختا اینقد میری زیرآبی که یادت میره رکعت چندمی.باس 2رکعت احتیاط هم اضاف کنی

  2. آره بابا بگو راحت باشن و پشت سرت نماز بخونن ولی یادت نره بهشون بگی حمدو سوره رو خودشون بخونن……ولی تریپ آدم مثبت داری ها ای ول…

  3. فاطمه حاجی زاده

    عذر می خوام، شما و دوستانتان وقتی می روید نماز جماعت، مگر به آقای ان جا اقتدا نمی کنید که دوستان به شما اعتقدا می کنند؟!
    باشکوفایی استعدادها در نماز موافقم، اما خود خدا می گه باید حواستون 6 دنگ به من باشه، وگرنه قبولش نمی کنم. به نظر من واسه اسایش فکری می گه نماز بخونید.این دفعه اگر نماز خوندید فقط برید تو فکر خدا ببینید منظورم چیه!

  4. parvaneh

    من به شخصه تا به عدالت امام مشکوک باشم چشم بسته اقتدا نمیکنم.چه عدالت گفتاری چه عدالت رفتاری.البته منظورم از امام جماعت فرد خاصی نبود.شما بگین تو این دوره زمونه کسی میشه اقتدا کرد؟

  5. محمد خواجه پور امام جماعت میشود!
    اینو باید تیتر روزنامه بزنن .

  6. فروزبخش

    دمت گرم شب امتحانی کلی شادمون کردی
    همین نشون میده عادلی

پاسخی بگذارید

