لحظه‌ی طلایی

تقدیم‌نامه:

این یادداشت به مناسبت پایان امتحانات خرداد 1388 در هشتم مهرماه 1388 نوشته شد. یک خرداد که در گرمای سیاست تا امروز کش آمد.


یک لحظه طلایی در روز امتحان است. وقتی که چند ساعت یا چند دقیقه به امتحان مانده و به خودت می‌گویی: «دیگه بسه» حتی اگر سی صفحه از یک کتاب سیصد صفحه‌ای را خوانده باشی. می‌گویی: «بسه» و آن درس تمام می‌شود برای همیشه.

بعضی‌ها به این لحظه ارگاسم نمی‌رسند. زمان اعلام نتایج این‌ها حتی اگر در آن درس 19.75 هم بگیرند فکر می‌کنند یک اشتباهی شده است و تا آخر عمر فکر می‌کنند چرا یک دور دیگر از روی فصل شش نخواندند. حتی اگر بیست هم بگیرند فکر می‌کنند: «فقط نمره گرفتیم و چیزی یاد نگرفتیم.»

اما آن‌ها که به این لحظه می‌رسند حتی اگر 6.5 هم بگیرند راضی هستند. من تمام درس‌های پیام نور را این طوری با نمره 16 و 17 پاس کردم. چون از لحظه‌ی «دیگه بسه» گذر کردم.

توی زندگی هم همین است. گاهی وقت‌ها در حالت خوفا و رجا بتوانی به خودت بگویی: «دیگه بسه» و دایورت کنی به امید الهی.


3 دیدگاه

دسته وبلاگی‌ها

3 پاسخ به “لحظه‌ی طلایی

  1. من لجم می‌گرفت از آنهایی که بعد از امتحان تازه می‌نشستند با حرارت درباره‌ی آن و جواب‌های درست و غلط‌شان بحث می‌کردند.
    و افتخار می‌کنم حتی یک شب هم تا صبح برای هیچ امتحانی بیدار نماندم، یا نصفه شب بیدار نشدم.

  2. يك جوراهايي الان من هم رسيده‌ام به اين نقطه؛ كه ديگه بسه و توكل بر خدا.

  3. فاطمه حاجی زاده

    در مدارسی که ملاک سنجش همه ی آدم ها به همراه شخصیت شان، همین نمره شان هست، گاهی اوقات باید گفت همان بهتر که تا بعدها بگوییم اشتباهی شده است!
    من اگر نمره خوب بیاورم، گاهی اوقات همان حرف را می زنم و اگر نمره بد بیاورم درد وجدان می گیرم که مگر بنده بیمار تشریف داشتم که پیش از این ها شروع به خواندن نکردم؟!

پاسخی بگذارید

