جک مذهبی

شخصى كه قصد ازدواج داشت رفت پيش علامه مجلسى و گفت براى من استخاره‌اى بكن، علامه مجلسى براى او استخاره كرد و گفت: بسيار خوب است.

آن فرد رفت و بعد از مدتى آمد پيش علامه و گفت اين چه استخاره‌اى بود براى من كردى.

علامه سئوال كرد مگر چه شده است؟

آن شخص گفت: شما براى من استخاره كرديد و گفتيد كه استخاره خوب آمده و من رفتم آن همسر مورد نظر را گرفتم اگر چه زن خوب و زيبایى است، اما هر شب كه مى خوابد در جاى خودش ادرار مى‌كند و گرفتار شب ادرارى است.

علامه گفت اشكال از تو است كه به من نگفتى استخاره را براى چه مى‌خواهى چون وقتى من استخاره كردم اين آيه شريفه آمد «جنات تجرى من تحتها الانهار» (يعنى باغهایى كه از زيرش‍ نهرها جارى است)

اگر به من مى‌گفتى كه براى زن گرفتن است به تو مى‌گفتم كه از زيرش آب جارى مى‌شود. (در اینترنت)

جواد رفیع در سالنامه 1373 گل آقا مقاله‌ای دارد بس خواندنی با عنوان «آیا استفاده‌ی طنزآمیز از آیات و روایات دینی جایز است؟» این مقاله را برای تلطیف کسانی که نگاه خشک و متعصبانه به دین دارند، توصیه می‌کنم. حدود صد حکایت و خاطره است که در آن از آیات قرآن استفاده شده است. البته خواندن «کشکول‌ها» از جمله کتاب خواندنی «زهرالربیع» هم در این امر موثر است. اصلاً خود آخوندها ته جک گفتن هستند و باید در یک جمع خصوصی‌شان باشی تا بفهمی تا کجا در طنز پیش می‌روند.

کاربردها

 

برای کسانی که اعتقاد زیادی به استخاره دارند و بدون استخاره یک قدم بر نمی‌دارند.

برای زمانی که همسر شما دارای صفاتی نه چندان پسندیده است.

برای وقتی در جمعی نشسته‌اید و باید از در ریا بگویید آدمی مذهبی ولی اهل شوخی هستید و هیچ‌کدام از جک‌هایی که همیشه مصرف می‌کنید در آن جمع قابل استفاده نیست.

برای زمان پسرخاله شدن با آخوند مسجد محل

نکات فلسفی

 

گاهی خدا هم با آدم‌ها شوخی می‌کند.

شانس ما اگر شانس بود […..]

تحقیقات پیش از ازدواج کار مهمی است شاید خدا هم خیلی کمک‌تان نکند.

ازدواج در هیچ حالتی به بهشت منتهی شود.

6 comments

پاسخی بگذارید

