دو فرشته‌ي سیاهی

برای امتحان‌ها با موتور می‌رفتم اوز. لار هم که بودم با موتور می‌رفتم. دوست داشتم که امتحان ظهر باشد هم این که صبح شاید درسی بخوانم هم این که ظهرهای تیرماه تش‌باد صورت را داغ می‌کرد و وقتی می‌رفتی سر جلسه صورت‌ات بی‌حس بی‌حس بود. حال خلسه‌آوری داشت. در جاده‌ای که کمتر ماشین‌ها عبور می‌کردند. می‌شد ارتعاش حنجره خودت را وقتی فریاد می‌زنی حس کنی. بعدها که کلاه کاسکت سرم می‌گذاشتم برای خودش یک حمام مصنوعی بود. نفس داغ می‌خورد به صفحه رو به رو و بر می‌گشت توی صورت‌ات و صدا توی کلاه و سرت همزمان می‌پیچید.

آن بیست دقیقه که در جاده بودم به امتحان فکر نمی‌کردم. به هیچ چیز فکر نمی‌کردم. دسته گاز را تا می‌کشیدم و برای خودم توی کلاه خودم فریاد می‌زدم. خیلی وقت‌ها هم اصلاً مهم نبود چه بگویم. چند بار خواستم واکمنی یا MP3 Player توی رخت و لباس جاسازی کنم اما نمی‌خواستم کس دیگری باشد نه سازی نه صدای غریبه‌ای. صدا و فقط صدا

در میان آن فریادها چند تایی را جمع و جور کردم و در یک فایل مانده بود. امشب که دلم هوس شعر کرده بود داشتم تکه‌ها را به هم می‌چسباندم که دیدم دوباره این‌ها سر می‌کشند. گفتم از شرشان راحت شود. البته این‌ها ترانه‌ای نیست که به دنبال ارزش ادبی یا موسیقی آن باشم. اما شاید اگر کسی خواست فریاد بزند دوست‌شان داشته باشد. توی این آپارتمان که اگر بگوزی همسایه از خواب بی‌خواب می‌شود یادآوری گاز دادن موتور و فریاد کشیدن در تنهایی جاده حس نوستالژیکی به آدم می‌دهد.

بزن بزن که خوب می‌زنی که زنی حس باران را به من می‌دهد بارانی که یک بار حس کردم با موتور می‌رفتم باران گرفت و تمام تن‌ام را پوشانده بود می‌خواستم پیراهنی نباشد و باران پیراهنم باشد.

برا من حنجره کم بود این یکی فقط فریاد است. فریاد خالص بدون آن که جایی را نشانه بگیرد.

4 دیدگاه

دسته شخم زدن خاطرات

4 پاسخ به “دو فرشته‌ي سیاهی

  1. این هم فریاد می زدی ،بد نبود:اشک من خودتو نگه دار نیا پایین….تو مرا پیش چشم این و اون خار نکن

  2. فاطمه حاجی زاده

    خیلی وقت ها این دادها می چسبد، یعنی نیاز است تا قسمت های زندگی که بوی گندش بالا آمده را بالا بیاوری، از خودت دور کنی.

پاسخی بگذارید

