اولین وبلاگ

برای مقاله‌ی درس حقوق ارتباطات بین‌الملل در وب ولو بودم. رسیدم به مقاله‌ای در سایت آفتاب. آفتاب از آن سایت‌های قدیمی و بد قلق است که باید ثبت‌نام کرده‌ باشی. باید یک روزی ثبت نام کرده باشم. نام کاربری gerash را زدم. خودم ساختم بودم البته خیلی وقت پیش و با ایمیل aleph_mokh در یاهو. نشستم به سر و کله زدن با یاهو که به خدا من پس‌ورد این را یادم رفته است. اولین ایمیلی بود که با اسمال مشترک ساخته بودیم. شاید بعد پس‌وردش را هم عوض کرده باشم. نامردها دیگر Security question هم نمی‌پرسن که آدم جواب‌اش را بداند و لبخند هم بزند وقتی به سوال What’s your pets name جواب می‌دهد.

رفتم سراغ ایمیل یاهوی خودم mokh-aleph و شخم زدن آن تا شاید گوشه موشه‌ای پس ورد آن یکی ایمیل را پیدا کنم. مهرداد حسین‌نیا از همکلاسی‌های دوران عمران روی خط بود و گپ زدیم. DNS های هرمز پیدا شد. داستان‌های قدیمی مسعود غفوری پیدا شد. ایمیل‌های خانم حسینی آن دوست افغانی انحمن پیدا شد. اما پس‌رود الف- مخ نه. رفتم سراغ پوشه پس‌وردها، اولین ایمیلی که آنجا بود یک ایمیل از پرشین‌بلاگ بود. برای اولین وبلاگ ناکامی که ساخته بودم. کتابخانه مشترک احتمالاً یک روز دلگیر تعطیلات عید آن را ساخته‌ام. از آن روزها که صادق کلید کتابخانه را برمی‌داشت و تعطیلات‌اش را پشت صندلی مهدی آیینه‌افروز طی می‌کرد و من کتاب بودریار را که هنوز ثبت نشده بود برداشته بودم که بخوانم. یادم است وقتی قدم اول بودریار را خریدم به نظرم آشنا آمد. سال‌ها پیش آن را خوانده بودم و کلاً فراموش شده بود.

کتابخانه مشترک تنها یک پست عمر کرده است و در گوشه‌ای از دنیای گل و گشاد وب افتاده است. رفتم به آن روز بهاری که حال و حوصله صحرا را نداشته‌ام و گفته‌ام وبلاگی بسازم. خیلی‌ها از این وبلاگ‌ها ناکام یک پسته دارند. فراموش کرده بودم. اما برای این که یادش زنده شود یک وبلاگک دیگر هم ساختم. اصلاً آزادی بیان و حقوق ارتباطات فراموش شده بود. این طوری آدم درس می‌خواند.

6 comments

پاسخی بگذارید

