شعرها

گراش بودن یعنی پنجشنبه‌های عصر و انجمن ادبی، هر چند گرفتاری این هفته‌ها باعث شد نتوانم کتاب‌های دوره کتابخوانی را بخوانم اما روزهای قبل از آمدنم نوشته‌های پراکنده‌ام را جمع و جور کردم تا بشود شعرهایی برای نقد در جلسات داشته باشم. شعرهایی که خیلی‌های‌شان عرق‌ریزی روح است. گفته بودم نوشتن با بیان مطبوعات یا نوشتن به صورت علمی باعث شده که شعر نوشتن روز به روز برایم سخت‌تر و سخت‌تر شود. اما اگر خواستید این سه شعر واپسین را بخوانید:

هجرت: باید کلمه‌ای، کلیدی باشد/زیر برف‌های یک دست/جسدی باشد/ که تو را به چیزی، به خاطره‌ای، به اندوهی جانکاه و خواستنی حواله کند

واکسی: و اینجا به قدر کافی تهران است/ که دست‌هایت را در جیب داشته باشی

این یکی هم اگر فرصتی باشد برای این هفته است.

اکران تنهایی: پتو و پنکه و پاهام/پیچیده می‌شود در هم/ من از کودکی به این لکنت عادت دارم/ به نگفتن

شعری هم است که فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها منتشر شود:

خرداد: مترو استفراغ می‌کند/ و من در خیابان بالا می‌آیم

 


 

5 دیدگاه

دسته ادبیات

5 پاسخ به “شعرها

  1. شعر آخری خرداد جالب بود.

  2. این چند مدتی که رفتید تهران شعرهایتان هم بوی تهران می دهد:مترو، برف و …

  3. man ba in sherha yad chizhai dar daroonam mioftam. ama kheyli ha maskhare mikonand.

    bia weblogam o nazar bede…

  4. فاطمه حاجی زاده

    یه بار اون نامه های شیدا رو واسه دبیر ادبیاتم خوندم، بعدش گفتم حدس می زنید نویسنده چه شخصیتی داره؟ گفت یه آدم احساساتی و لطیف، احتمال می دم دختر باشه. (!) گفتم یادتون باشه هرگز با یه مطلب رو شخصیت کسی نظر ندید.
    حالام اون روز شعر هجرتی که توی الف بود رو واسه ش برم، اما بعید می دونم بتونه بفهمدش.
    البته ایشون خیلی دبیر فهمیده ای هستن، اطلاعات ادبی شون هم فوق زیاده. واسه همین هم فهمیدم باید واسه فهمیدن نوشته های هر کس، اول همون «هر کس» رو یکم ورق بزنیم.

پاسخی بگذارید

