ژئومديا

دکتر خجسته ده سال رییس رادیو بوده و حالا هم معاون برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیماست. خجسته بیش از مدیران حال و حاضر صدا و سیما ارتباطی است و به عنوان یک استاد ارتباطات شناخته می‌شود. با این تفاصیل باید بخش مهمی از استراتژی‌ها و گفتمان رسانه‌ای، رسانه ملی را به پای ایشان نوشت. مصاحبه‌ای از او در تابناک منتشر شده است. مصاحبه‌ خوبی‌است و دیدگاه رسانه ایرانی به نظام رسانه‌ای جهان نشان می‌دهد و این که حالا بیشتر از بی‌بی‌سی یا یورونیوز، ترس از فارسی وان وجود دارد. همچنین گفتمانی که رسانه‌ای ملی در برابر رقبای خود دارد هم جالب است. اگر حال و حوصله خواندن کامل مصاحبه را ندارید به این سوال و جواب توجه کنید.

این همان چیزی است که از آن به عنوان امپریالیسم خبری یاد می‌کنند؟

برخی اساتید می‌گویند که این امپریالیسم خبری است؛ ولی من می‌خواهم از این هم فراتر بروم چون معتقدم که ما وارد عصر «ژئومدیا» شدیم. می‌دانید که در ادبیات سیاسی اصطلاحی داریم به نام «ژئوپولتیک»؛ یعنی عناصر جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و… در تصمیمات مهم شما اثر دارد در عصر «ژئومدیا» هم رسانه‌ها در تصمیم گیری‌های مهم جهانی تأثیر مستقیم دارند.

فکر نمی‌کنید یک جای کار در این جواب اشکال دارد؟

Advertisements

One comment

  1. جواب ایشان را اینگونه می شه تصور کرد که مار دوسری (یکی سمبل جامعه و سر دیگر سمبل رسانه)است که هر کدام از سرها حلقوم دیگری را گاز گرفته است!

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s