نامه دخترانه

تاریخ: 5/3/77

روز نوشته: روز یکشنبه عصر

به نام معبود عابدها، معشوق عاشق‌ها

با عرض سلام خدمت شما دوست عزیزم

امیدوارم که حالت خوب خوب باشد و همیشه و در مراحل زندگی شاد باشی و مثل گل‌های بهاری شاد و خندان باشی. از این که وقتت را گرفتم خیلی معذرت می‌خواهم ولی چه کنم دست خودم نیست. خوب فاطمه‌جان خوبی. امیدوارم که این طور باشد.

من تو را خیلی خیلی دوست دارم و امیدوارم که در کلاس دوم دوباره یک دیدار دوستانه داشته باشیم. از این که تو یک دوست خیلی خوب برای من هستی خیلی خوشحالم. چون تو یک دوست واقعی صمیمی هستی و من از صمیم قلب دوستت دارم. می‌خواستم از تو یک خواهشی کنم. یک خواهش خواهرانه. می‌خواستم بگویم از این که عکسم را به تو ندادم خیلی خیلی مرا ببخش. چون دست خودم نیست. اگر دست خودم بود نه یکی بلکه هفت تا به تو می‌دادم. ولی حیف که نیست. چون اینکه مادرم نمی‌خواهد عکسم را به تو بدهم. من هم تصمیم گرفتم که در یک کاغذ نامه برای تو بنویسم که مرا ببخش و از خود مران. من دلم می‌خواهد یک قطعه عکس را پیش تو به یادگاری باشد و به تو هدیه کنم. خوب اگر گاهی و در تمام طول سال کاری کردم که تو ناراحت شدی یا از تو قهر کردم مرا ببخش. پس حلالم کن. یادت است در کلاس پنجم من همیشه همراه زهرا می‌رفتم و هیچگاه همراه تو نمی‌آمدم ولی امسال همیشه در کنار تو و دوستت بودم. در تعطیلات اگر رفتید به زیارتگه ما را هم دعا کن و همیشه مرا دوست داشته باش. پس به امید آن که دوباره تو را ببینم و با تو یک دوست باشم. خداحافظ.

کسی که شما را هرگز فراموش نمی‌کند.

(از تو خواهش می‌کنم این نامه را نشان هیچ‌کس ندهی حتی زهرا. خواهشم را بپذیر.)

فراموشم مکن دوست گرامی

بعد با یک امضا پر رنگ که معلوم است کلی تمرین شده. نامه تمام می‌شود. تمام نامه در یک پاراگراف طولانی نوشته شده است. از آن دل نگرانی‌ها بزرگ دوران نوجوانی که می‌خواهی هر جوری است رشته‌های دوستی را نگه داری. من هم از این نامه دارم. شاید تو هم داشته‌ای وقتی که در خوشی و غم‌های کلاس اول راهنمایی بودی.

روی پاکت نوشته است:

«به ستاره‌ی عشق، فاطمه» و بعد یک اسم دارد. روی پاکت عکس دختر یا زنی است با موهای بلوند پیچ و تاب دار که باید سیندرلا باشد. داخل پاکت روی تن برهنه و کمرنگ سیندرلا نامه نوشته شده است. نامه‌ای از دختری به دختری دیگر در سال1377

7 comments

  1. چقدر خواهش کرده که نامه رو نشون هیچکی (حتی زهرا) ندی, اما زهرا که هیچی, حافظ و سعدی هم نامه رو خوندن. میگی نه نیگا الانه که بیان کامنت هم بزارن

پاسخی بگذارید

