Dang Show

معمولاً کار پیش‌نهاد موسیقی گروه ما با سعید است اما من بر خلاف بچه‌های دیگر چون انگلیسی تقریباً بیلمیرم علاقه‌ام بیشتر به موسیقی تلفیقی ایرانی و گروه‌ آلتارناتیو و جاز و سافت راک و ایندین راک است. گاهی دیر یا زود گروهی را پیدا می‌کنم و معمولاً هم بچه‌ها خوش‌شان می‌آید. مثلاً اوهام،محسن نامجو، آبیجز یا شاهین نجفی از این دسته بود که روزی جایی در لینکی یا گفتگویی پیدای‌شان کردم و بعد شده خاطره مشترک ما. به خاطر همین وقتی «کسی از گربه‌های ایرانی….» را دیدم می‌خواستم سریع‌تر بروم گراش و بدهم بچه‌ها نگاه کنند. در ضمن سوندترک گربه‌های ایرانی هم در سایت ایران راک منتشر شده است. تراک کامل «فکر» در این مجموعه وجود دارد و در حدود 8 دقیقه است و از دست ندهید. این آهنگ و کار گروه دارکوب را آپلود کردم اگر خواستید بگیرید.


خوب این مقدمه برای این بود که بروم سراغ گروهی که امروز با آن سرگرم بودم. گروه دنگ شو dang show حدود پنج سالی است که فعال هستند و درباره‌شان نشنیده بودم. مثل این که آلبوم جدیدشان به نام شیراز چهل ساله چند روز دیگر منتشر می‌شود. نام گروه از یکی از شعرهای مولانا گرفته شده و فعل امر «دَنگ» است و همین قاطی کردن پیشینه ادبی با موسیقی جدید در کارهای آن‌ها هم دیده می‌شود. در میان اعضای گروه خواندن و نواختن ساکسیفونیست را دوست داشتم که کار را می‌برد به مایه‌های جاز. شعرها معمولاً شعرهای کلاسیک فارسی یا کاور ترانه‌های معروف است. از قسمت ویدیوی سایت‌شان می‌توانید کارهای سال‌های اخیر دنگ شو را یوتیوب ببنید. در این سال‌ها نمونه‌های خوب و موفقی از این نمونه موسیقی‌های تلفیقی منتشر شده است و خوشبختانه با استقبال هم روبه‌رو شده. دنگ شو هم از این دسته است که وقت شنیدن اذیت‌تان نمی‌کند و می‌توانید همزمان با کار به ریتم‌های آشنای آن گوش دهید.

سایت دنگ شو و قسمت ویدیو‌های آن برای خبرهای تازه صفحه‌ی فیس‌بوک Dang Show را می‌توانید دنبال کنید.

3 دیدگاه

دسته وبگردی

3 پاسخ به “Dang Show

  1. حتمن بنویسید. من یکی از طرفداران پر و پاقرص نوستالژی نوشتهای شما هستم. اینی که گفتید رو کجا میشه گیر آورد؟

  2. mina

    salam
    az ahangaye dang sho kheili lezat bordam
    asode del az jafaye yari….

پاسخی بگذارید

