زبان اتریشی

در حال دیدن فیلم «روبان سفید» هستیم. این دیالوگ فرهنگی- معلومات عمومی بین من و همسر:

– فیلمه کجاییه؟

– اتریشی

– اینا که معلوم نیست چی می‌گن. اتریشی‌ها فرانسوی حرف می‌زنن؟

– نه- آلمانی

– خودم می‌دونستم.

این «خودم می‌دونستم‌» اش یک جورهایی روی اعصاب بود. می‌خواهم تست‌اش کنم.

– واقعاً! بگو ببینم سویسی‌ها با چه زبونی حرف می‌زنن.

– خوب معلومه اتریشی

واقعاً دنیای عجیبیه اتریشی‌ها خودشون آلمانی حرف می‌زنن بعد سویسی‌ها، می‌رن اتریشی حرف می‌زنن. البته این اعتماد به نفس معلومات عمومی همسر گرانقدر هم قابل ستایش است.

3 comments

  1. استاد مسلم ترمیمی، دکتر ط:نهایتن تا دندان شماره ی 5 را میتوانید درمان لامینیت کنید.
    خ دکتر جوان:دکتر ط من تا شماره ی6 رو هم در مان کردم!
    دکتر ط:جدن؟! حالا چقدر از درمانتان گذشته؟
    خ دکتر جوان:حدود یک سالی میشه.
    دکتر ط:تا حالا فیلور(شکست) نداده؟
    خ دکتر جوان:نه
    دکتر ط:میشه عکسشوبعداز یک سال که گذشت برام ایمیل کنین؟
    خ دکترجوان:حتمن!استاد چرا شما این کار رو نمیکنین؟
    دکتر ط میخندد خ دکتر جوان هم و نگین روی دندان شماره ی 2 اش میدرخشد.

پاسخی بگذارید

