لمس کوچک درد

اول درد نداشت. چند سالی بود درد بدنی را فراموش کرده بودم. (اینجا باید به توصیه مادرم بگویم خدا رو شکر). آن طرف خیابان محمدعلی توی ماشین منتظر بود. از هرمز آمدم بیرون مینی بوس ایستاد تا ردشوم. سمت چپ را رد کرده بودم و طبق آموزش دبستانی حالا باید به چپ نگاه می کردم. هنوز سرم را نچرخانده بودم که موتوری در حال سبقت از مینی بوس به من خورد. نمی دانم به کجایم خورد. سرهای مان به هم خورد همین را فهمیدم و بعد دیدم وسط خیابان ول شده ام. ملت بیشتر نگران بند آمدن خیابان بودند. جمع ام کردند و سوار ماشین شدم. موتوری هم رفت.

یک ساعت گذشت که روی پایم همان جا که مسح می کشند صدایش درآمد. عکس گرفتیم. دکتر عمومی گفت بهتر است بروی پیش ارتوپد. ارتوپد نبود عصر که رفتیم گفت چیز خاصی نیست و به پایت فشار آمده و ضرب دیده است. بهتر است گچ بگیری. گرفت.

pa

این را گفتم که بخشی از افرادی که تا باند آبی و عصا ببینند شرح ماوقع را می خواهند ارجاع بدهم به وبلاگ. اما حرف اصلی درباره درد جسمی بود. درد تا وقتی نیست دور است و غیر قابل ادراک. وقتی هست هم حضور تام دارد. یعنی به جز درد چیز دیگری نیست. مثل خواب، درد کشیدن هم سینگل تسک است.

البته این وضعیت الانم چیز خاصی نیست به خاطر همین به جای گاز گرفتن  پتو در حال نوشتن این پست هستم. چند تایی تصادف قابل ذکرتر دیگر بوده که تجربه های اصیل تری بود ولی بر اساس طبیعت بشری فراموش شده است. هر چند در کل برای من تحمل درد خودم راحت تر است تا درد دیگران. یک مجموعه از زخم های خشک شده خودم را در دوران نوجوانی و حتی تا جوانی در یخچال داشتم که با آمدن همسر گرانقدر این مجموعه به همراه ناخن های کنده شده ام راهی سطل آشغال شد و فقط موهای تراشیده شده روز اعزام به خدمتم را توانستم نجات بدهم.

یک موقعیت دیگر هم بود که فهمیدم تحمل درد دیگران برایم سخت است. ختنه برادرانم در درمانگاهی در شیراز بودم. رفتم سرگوشی آب بدهم که با دیدن خون از حال رفتم. فکر کنم همان موقع رویای خانواده برای دکتر شدن من برباد رفت و گزینه خلبانی روی میز ماند. این گزینه هم با عینکی شدنم حذف شد.

درد چیز عجیبی است. آدم هی دنبال اش می گردد که دخل اش را بیاورد اما معمولا قضیه برعکس است. حالا باید ده بیست روزی با این درد کمرنگ بسازم. علافی اش بخش اصلی مشکل است.

۱ دیدگاه

دسته خودنوشت

1 پاسخ به “لمس کوچک درد

  1. بازتاب: لمس کوچک درد | گراش آنلاین

پاسخی بگذارید

